איך להתמודד עם בחילות בהריון?

את בהיריון וסובלת מבחילות?? את לא לבד!

לכ- 70-80% מהנשים בהריון  יהיו בחילות, לרוב בטריימסטר הראשון.

לעיתים הן מלוות בהקאות, ובכחצי אחוז מהמקרים ניתנת אבחנה של הקאות-יתר בהריון

 (Hyperemesis gravidarum)

אף שנהוג לכנות אותן “בחילות בוקר( Morning sickness),  הן עשויות להופיע לכל אורך היום.

לא ידוע ה הסיבה להופעת הבחילות , אך ככל הנראה היא בעלת מספר מרכיבים.

אחת ההשערות המובילות היא כי יש קשר להפרשה מוגברת של הורמונים , בעיקר פרוגסטרון והורמון ההיריון( HCG ) . מצד שני, יש הטוענים כי מקור הבחילות הוא ברגישות לריחות, בהגברת פעילות המעיים או כתוצאה מצריכת קפאין וניקוטין במהלך ההריון.

לרוב הן יחלפו לאחר הטריימסטר הראשון, אבל למה לסבול ?! ?

בחילות בהיריון – איך ניתן להקל על הגזרה בדרכים טבעיות?

  • הימנעי מ:אוכל מטוגן, עתיר שומן ומתובל יתר על המידה. כמו כן הימנעי מריחות הגורמים לך

לבחילה, לדוגמא: קפה, עשן סיגריות או אוכל מטוגן. אינדיווידואלי לכל אחת.

  • אכלי בארוחות קטנות ובמרווחי זמן קצרים: עדיף לאכול 5-6 ארוחות קטנות ולאורך היום , מאשר 3 

ארוחות גדולות וכבדות יותר כדי למנוע עומס על מערכת העיכול.  רצוי כי המזונות במהלך היום יכללו

מרכיבים מזינים, מלאים ומאוזנים.  מזונות שעשויים לסייע להפחתת בחילות והקאות:  לחם

מחיטה מלאה,  תפוחי אדמה , דגנים מלאים  וכד’ , אך במקרה שזה מחמיר את הבחילות- אכלי כל מה

שעוזר לך !! זה לא הזמן לביקורת עצמית.

  • הקפדה על שתיה מרובה כדי למנוע התייבשות , ובעיקר במקרים שמלווים בהקאות.  במקרים שגם

נוזלים גורמים לבחילות ו/או הקאות, אני ממליצה לשתות לגימות קטנות של מים לאורך כל היום.

הפכי את בקבוק המים לחבר הכי טוב שלך!

אפשר לשדרג את המים ב: לימונדה, מיץ פירות מדולל, מרק צח, או סודה

  • אכילת פחמימות עם הקימה: חלקכן יאהבו את הטיפ הזה

נשים רבות מדווחות כי אכילת פחמימות בטקסטורה יבשה, כגון:  צנימים, קרקרים , קורנפלקס ועוד

עוזרים להן להקל על תחושת הבחילה.

  • ג’ינג’ר הוא צמח המרפא העיקרי בטיפול במצב זה.

0.5-1.5  גרם בכמוסות, לבדו או בשילוב עם 50-200 מ”ג ביום ויטמין B6  , הראו במחקרים שיפור

בתחושת הבחילה . אפשרות נוספת היא להרתיח 3-5 פרוסות של שורש טרי ולשתות מספר פעמים

ביום )להעלות מינון בהדרגה ( או שוט ג’ינג’ר לאמיצות  😉

איגוד רופאי הנשים האמריקאי (ACOG, The American College of Obstetrics and Gynecology) ממליצים על ויטמין B6 כקו טיפולי ראשון בבחילות ובהקאות בהיריון .

  • קרח: חווית הקור על הלשון יוצרת אפקט מדכא לעצב הואגוס, שאחראי על עצבוב הקיבה ופעילות

עודפת שלו מקושרת לבחילות והקאות.

  • לימון: מספר פרוסות לימון טרי/סחוט בכוס מים, או הרחה של לימון ) טרי או שמן אתרי(  עשויים להקל

הטיפ שלי: הכיני תה עם פרוסות ג’ינג’ר ולימון והקפיאי בתבניות קרח. ניתן למצוץ את קוביות הקרח

מספר פעמים ביום או בכל פעם שעולה הצורך.

 

כי זה רק ספורט: ביצוע פעילות גופנית מתונה באופן קבוע עשויה להקל.

ניסית הכל ושום דבר לא עבד?!

קיימות מספר תרופות על המדפים לבחירתך.

לסיכום, אציין כי בחילות בהריון אינן מסכנות את העובר או מעידות על תקינות או אי תקינות של ההריון,

אך אכן יכולות לגרום להמון אי נוחות ולפגוע באורח החיים.

במקרים חמורים בהם הבחילות מלוות בהקאות יתר )היפראמזיס גרבידום( קשות, יש סיכון גבוה יותר

להתייבשות, חסרים תזונתיים, הפרעות קרישה, משקל נמוך של העובר, לידה מוקדמת ועוד.

במקרים אלו יש להתייעץ עם רופא מומחה.

שמי שירן כהן, אני נטורופתית N.D, רפלקסולוגית מוסמכת, מעסה רפואית, עם התמחות בעיסויי היריון ודולה בסטאז’ נכון לכתיבת המאמר.

  • מבצע!

    הערכה השלמה ללידה

    389.00
    הוספה לסל
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
X

נשות מקצוע

נשות מקצוע מתחום ההריון והלידה יכולות להנות ממוצרי ד"ר קיי ייעודיים ומקצועיים למרחב הלידה.

הרשמה לנשות מקצוע

נשות מקצוע מתחום ההריון והלידה יכולות להנות ממוצרי ד"ר קיי ייעודיים ומקצועיים למרחב הלידה.

נשארים מעודכנים

בצ'יק

רוצים לדעת הכל לפני כולם?

להתעדכן במבצעים, מוצרים חדשים

וטיפים מעניינים?​

הרשמו עכשיו למועדון

"טבעי להיות בריא" של ד"ר קיי

הערכה השלמה ללידה נוספה לעגלה שלך

נשארים מעודכנים

בצ'יק

רוצים לדעת הכל לפני כולם?

להתעדכן במבצעים, מוצרים חדשים

וטיפים מעניינים?

הרשמו עכשיו למועדון

"טבעי להיות בריא" של ד"ר קיי