שליח עד הבית חינם בהזמנות מעל 225 ש"ח
שליח עד הבית חינם בהזמנות מעל 225 ש"ח
תזונה בהריון

תשעה חודשים הם תקופת זמן נכבדת אבל מאחר ולתזונה שלך יש השפעה רבה גם על העובר העומד להיוולד, כדאי להקפיד על הרגלים נכונים של תזונה בהריון כדי למנוע בעיות עתידיות אצלו וגם אצלך, שהבריאות שלך בפני עצמה חשובה לא פחות.

נשים רבות נוטות לראות בתקופה הזו כזמן המושלם לאכול את כל מה שהן אוסרות על עצמן בדרך כלל וזה עוד לפני החשקים למתוק שתוקפים אותן משום מקום ודווקא אחרות מפחדות מהשמנת יתר במהלך ההריון אז הן נכנסות לדיאטה מהחשש להישאר עם בטן גם אחרי הלידה. האמת, שני המקרים מקולקלים מטבעם ואם את בהריון עלייך לשים את הפאן הבריאותי מעל לכל.

ראשית ואולי הכי חשוב במהלך תזונה בהריון, הקפידי לשתות והרבה. 8 עד 12 כוסות ביום אמורות לעשות את העבודה אבל כדאי גם לשים קנקן מים בשידה ליד המיטה כשאת הולכת לישון. ממשקאות מתוקים כדאי להימנע שלא לדבר על משקאות עם סוכרזית (כל משקאות הדיאט) שעלולים ממש להזיק. בנוסף, עדיף לא להתקרב למאכלים המשאירים תחושת צמא כמו פיצוחים ומאכלים מלוחים או מתובלים מדי.

נשנושים הם לפעמים החיים, אבל אם עברת את תקופת הבחילות הקשות המצריכות איזה נשנוש טעים ומעביר בחילה, השתדלי להימנע מהן. שלוש ארוחות מסודרות ומזינות בנוסף לשתיה מרובה של מים זה בהחלט מספיק. אם את בכל זאת מתעקשת על אכילה בין הארוחות אז חתכי לך ירקות או תנשנשי אגוזים ושקדים, הידועים בערכי התזונה המעולים שבהם.

הריון
הריון

מה לא כדאי?

במהלך תזונה בהריון ישנם מאכלים ומשקאות שלא מומלץ לצרוך ואחרים שממש אסור מאחר והם עלולים לעשות נזק לעובר. למשל, קפאין ואלכוהול אינם מומלצים כלל במהלך תקופת ההריון ובכלל מאכלים ומשקאות המכילים קפאין, לרבות קקאו ושוקולד, הנם מעוררים, מאיצי דופק ומשתנים ובנוסף גם מזיקים לספיגת הברזל.

כמו כן, בגזרת המאכלים שמהם יש הכי להימנע תמצאו את הסושי ובכלל כל הדגים הנאים למיניהם. גם ביצים לא מבושלות (בכל צורה שהיא, כולל במיונז) הן ממש מחוץ לחוק. בשרים ונקניקים לא מבושלים מותר אך ורק אם עברו עישון וגם מגבינות "מסריחות" כדאי להימנע.

מה כן כדאי?

לעומת זאת, המאכלים המתאימים ביותר עבורך הם כאלה העשירים בברזל, סידן או חומצה פולית. בשר אדום רזה, טחינה ומיני אגוזים יעניקו לך ברזל ופירות הדר, עלים ירוקים וקטניות ידאגו לחומצה הפולית שלך. בשביל לצרוך סידן איכותי הקפידי על אכילת יוגורט מועשר בפרו-ביוטיקה.

לסיכום תזונה בהריון

לסיכום, אמנם זו תקופה לא קצרה, אבל תזונה נכונה בהריון תעניק לעובר שלך, וגם לך, את כל מה שצריך בשביל להגיע ללידה בשיא הבריאות והמוכנות ליציאה לעולם. וזכרי, הבריאות שלך זו גם הבריאות שלו!

למוצרים שיעזרו לך לקראת הלידה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות